Logo staje się proste

Jego znaczenie jest bardziej istotne niż sam wygląd.
By Robert Walkowski 8 lat ago
Home  /  Design  /  Logo staje się proste
W ostatnim czasie wyraźnie zauważalnym trendem w wizerunku marek jest zmiana logo. Zmieniają je zarówno te mniejsze firmy jak i te większe. Część z nich po prostu chce być w trendzie, a część z nich podąża po prostu za duchem czasu. Ponieważ bardzo złożone logo nie zawsze dobrze prezentuje się na urządzeniach mobilnych.  Dobre logo cechuje się prostym wzorem, który jest łatwy do zapamiętania, a jednocześnie identyfikuje markę. Ponieważ jest to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej, warto się do niego przyłożyć. Natomiast do tej całej układanki w tej chwili dochodzi jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, która wcześniej była traktowana po macoszemu. Mianowicie logo powinno być dostosowane również do urządzeń mobilnych. Pamiętaj jednak, że należy zachować pomiędzy tym wszystkim również zdrowy rozsądek.

Mobile first?

Ok można by powiedzieć, że duża część konsumentów w niedalekim czasie będzie korzystać tylko ze smartfonów jeśli chodzi o kontakt z światem zewnętrznym. Ale czy to oznacza, że nowe logo powinno być dostosowane tylko i wyłącznie na te urządzenia? Wydaje mi się, że nie do końca. Niestety to wszystko zależy od tego co to za produkt/usługa. Ponieważ jeśli dostosujesz logo do mobilnego świata, a na produktach w realu nie będzie się prezentować za dobrze to co wtedy? Sam widzę po logo 10rano, że nie do końca dobrze wygląda na smartfonie. Więc pewnie w niedługim czasie przejdzie proces ewolucji, ale o tym niebawem.

Minimalizm

Trendy w grafice występują prawie tak samo jak w modzie. Był okres gdzie logo nie było ważne, a liczył się głównie produkt. Był okres również gdzie wszystkie produkty emanowały nim wręcz na każdym kroku. Produkt bez logo, to nie produkt. Konsumenci kupowali produkty czasem tylko dla logo. W tej chwili wyraźnie widać trend na minimalizm w formie. Logo w minimalnej formie lub jego brak w widocznym miejscu. Niektóre marki oczywiście mogą sobie na to pozwolić ponieważ ich kolory i układy graficzne są na tyle rozpoznawalne, że nie potrzebują logo na produkcie. A pomimo tego i tak wiesz z jaką marką masz do czynienia. Tak jak limitowane puszki coli poniżej. coca_cola_bez_logo

Logo, które stało się prostsze

Poniżej przygotowałem kilka porównań marek, które zmieniły logo w ostatnim czasie. Zaczynamy. luxe_logoaudible_logologitech_logi_logo dailymotion_logobeko_logosegate_logohelp_net_logo quirkly_logo oculus_logo   Jak widzisz powyżej większość nowych logo to po prostu, proste logo. Większość efektów zostało spłaszczonych. Coraz więcej pastelowych kolorów. Wyraźnie się odchodzi również od gradientów oraz wielu kolorów. Zwróć uwagę też na widoczność i czytelność napisów. Warto trzymać rękę na pulsie. Sprawdź jak Twoje logo prezentuje się również na innych urządzeniach i zdecyduj co dalej. Decyzja należy do Ciebie. Aha i jeszcze jedno:
Logo nie sprzedaje, ale identyfikuje. Logo czerpie z produktu, którego jest symbolem – nie na odwrót. Logo jest mniej ważne niż produkt, do którego się odnosi. Jego znaczenie jest bardziej istotne niż sam wygląd. — Paul Rand

Do przeczytania. Robert

Category:
  Design
this post was shared 0 times
 000
About

 Robert Walkowski

  (35 articles)

Siema na co dzień zajmuje się marketingiem, zarządzaniem oraz interesuje się szeroko pojętym designem. Kolekcjonuję płyty winylowe i jestem DJ'em... #poznajmysiębliżej