Obecne logo 10rano to pewna historia, która sięga początku 2013 roku. To wtedy powstały zręby tego co obecnie możesz zobaczyć. Od tamtego czasu formuła była zmieniana kilkukrotnie, aż do września 2014 roku kiedy powstał ten blog. Jak widać jest to proces ciągły, który cały czas poddawany jest zmianom i pewnie nadal będzie. Spytasz dlaczego? Bo zmiany są dobre! Ok przejedźmy do meritum sprawy.
Jak pracowałem nad logo?
Może wydać się to archaiczne, ale w dalszym ciągu prace nad logotypem zaczynam po prostu od kartki papieru i czegoś do pisania. Następnie włączam muzykę i spisuje słowa klucze, które są powiązane z daną nazwą która ma się znaleźć w postaci logo. Kolejny etap to puszczenie fantazji i rozpoczęcie szkicowania, te rysunki zazwyczaj nie są niczym specjalnym ponieważ to tylko szkice, reszta dzieję się po rozpoczęciu pracy w Photoshopie. Odpalam program i zamieniam te szkice które mi się podobają (zazwyczaj są to 2-3) na postać cyfrową. Często końcowe pomysły powstają już po wizualizacji, następnie modyfikacji i zabawie z kolorami. W przypadku 10rano sprawa wyglądała jeszcze inaczej ponieważ posiadałem już wcześniejsze logo, które możesz zobaczyć poniżej.
Z czego składa się logo 10rano?
Dlaczego o tym pisze? Ponieważ bardzo wiele ludzi myli logo z logotypem. Brzmi podobnie, a w rzeczywistości są to dwa różne pojęcia. Logo jest to graficzne przedstawienie marki, natomiast logotyp jest to tylko przedstawienie tekstowe. Często w logo znajduje się również sygnet – graficzny znak oraz slogan lub hasło firmowe. Na przykładzie 10rano wygląda to następująco.
Logo – proste i czytelne
Gdy projektowałem obecne logo 10rano to cały czas krążyła mi myśl po głowie, aby było proste i czytelne – takie właśnie jest. Styl wzorowany trochę na material design i dodatkowo niesie ze sobą przekaz – myśl nowocześnie. Dlaczego taki? Chciałbym, aby marka 10rano skłaniała do podważania status quo oraz refleksji…
Kolejnym elementem układanki będzie identyfikacja wizualna, ale o tym niebawem 😉