pisanie-ksiazki

Chcesz rozwijać swoją wiedzę na temat zarządzania, marketingu lub designu?
Zaglądaj od czasu do czasu tutaj, moja czytelnia to swojego rodzaju agregat dobrych książek, raportów oraz blogów, które warto czytać, aby być na bieżąco.

Raporty, które warto przejrzeć

Moje artykuły w innych mediach

Książki, które warto przeczytać

MARKETING

Marketing szeptany (Buzzmarketing), Mark Hughes
Ta książka to moja pierwsza styczność z marketingiem. Przeczytałem ją jakiś czas temu, ale często lubię do niej wracać ze względu na to, że z opisanych tam case’ów naprawdę można wiele się nauczyć. Marketing szeptany jest to dział marketingu, który jest mało doceniany szczególnie w Polsce (często mylony z nic nie znaczącym szumem), a w dzisiejszych czasach firmy muszą się bardzo starać aby wyróżnić się pośród massmedia. Bardzo wartościowa wiedza z pierwszej ręki praktyka tego działu marketingu.

Zakamarki marki,Paweł Tkaczyk
Autora tej książki chyba nie trzeba przedstawiać. Bardzo fajnie zebrane wszystkie istotne rzeczy, o których należy pamiętać przy budowaniu swojej marki. Polecam wszystkim tym, którzy chcą usystematyzować swoją wiedzę na temat marketingu.

Świeże podejście do e-mail marketingu czyli o tym jak zamienić 1 złotówkę w 3 796 zł… i nie tylko!, Paweł Sala
Zaczynasz przygodę z e-mail marketingiem i nie wiesz od czego zacząć? W tej książce znajdziesz większość fundamentalnych rzeczy, o których należy pamiętać podczas tworzenia kampanii. Książka została napisana przez człowieka, który z e-mail marketingiem ma do czynienia na co dzień i stworzył jeden z najbardziej popularnych narzędzi do tego – Freshmail.

Cząstki Przyciągania, Natalia Hatalska
To w zasadzie bardziej album niż książka, ale warto mieć na swojej półce. Uczy jak myśleć nie szablonowo, wykorzystując przy tym 7 najważniejszych punktów styku z konsumentem: zaangażowanie, bliskość, użyteczność, emocje, kontekst, czas i zaskoczenie. Przede wszystkim to bardzo dobry zbiór niestandardów w reklamie.

ZARZĄDZANIE/BIZNES

e-commerce proste odpowiedzi na trudne pytania, T.Karwatka, D.Sadulski
Jeśli chodzi o e-commerce to informacje, praktyki i metody stosowane w tej dziedzinie szybko się dezaktualizują, aby być na bieżąco trzeba śledzić cały czas nowe trendy. Z tej książki dowiesz się podstaw, które się przydadzą przy zakładaniu sklepu. Wiele odpowiedzi na nurtujące pytania, sporą część wiedzy z tej książki wykorzystałem do swojej pracy licencjackiej.

Blog, Tomek Tomczyk
Podobno w internecie wszyscy jesteśmy blogerami, tylko nie każdy jeszcze o tym wie. Książka napisana przez blogera, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, postać barwa, czasem kontrowersyjna, ale za tym wszystkim idzie doświadczenie i widać to po tym tworze. Czyta się bardzo szybko, wiele przykładów, bardzo na plus! 

ROZWÓJ OSOBISTY

Nie mówcie mi jak mam żyć Władysław Kozakiewicz, Michał Pol
Książkę czyta się bardzo przyjemnie, nie jest ani za krótka, ani za długa – taka w sam raz 😉 Jest autentyczna i pokazuje życie zwykłego chłopaka, który zaczynał od zera, a pomimo to swoim uporem oraz ciężką pracą osiągnął wiele. Tak naprawdę czytając tą książkę można się wiele nauczyć – tego jak postępować w życiu oraz jak osiągać sukcesy w dziedzinie, którą się bardzo kocha – wystarczy wiele zapału i ciężkiej pracy (tak wiem łatwiej napisać, trudniej zrobić ;)).

Tytan. Życie Johna D. Rockefellera, Ron Chernow
Biografia o człowieku, który zdobył jak na czasy w których żył niewyobrażalne dla niektórych pieniądze. Jego życie nie było usłane różami, po bujnych początkach swojej kariery stał się monopolistom na rynku rafinerii. Ta książka to coś więcej. Jest to opowieść o geniuszu i wizjonerze, który nie bał się urzeczywistniać swoich wizji z pozoru nie osiągnalnych.

Dlaczego warto czytać?
1.Czytanie uczy myślenia
2.Czytanie rozbudza wyobraźnie
3.Czytanie rozwija umiejętność wysławiania się oraz pisania
4.Czytanie wyrabia cierpliwość
5.Czytanie bardzo pozytywnie wpływa na rozwój człowieka