Potęga kolorów, bo kolor ma znaczenie

Robert WalkowskiBy Robert Walkowski 3 lata agoNo Comments
Home  /  Design  /  Potęga kolorów, bo kolor ma znaczenie

Od wieków kolorom przypisuje się symboliczne znaczenia. Za ich pomocą możemy wyrazić nastrój, cechy osobowościowe, rangę czy też pozycję społeczną. Kolory odgrywają jedna z ważniejszych ról, która wpływa na doświadczenia użytkowników. Podejmowanie decyzji przez konsumentów to tak naprawdę bardzo złożony proces, czasem mały szczegół może zaważyć na tym czy produkt się sprzeda czy też nie. Ok zastanówmy się jakimi kolorami możemy oddziaływać, aby uzyskiwać najlepsze konwersje w Internecie?

Kolorowa optymalizacja

kolo_kolorw-smalllWiadomo nie od dziś, że kolory są ważne w marketingu. W reklamie czy też brandingu kolor zawsze uważany był za główny element. Przecież nie bez powodu znane marki korzystają z przypisanych im kolorom do dziś.

W brandingu kolory używamy do wyrażenia osobowości marki. Na przykład, kolor czarny kojarzy nam się z siła i wyrafinowaniem – zazwyczaj używany przy produktach technologicznych. Kolor złoty natomiast wiąże się z luksusem i bogactwem, może też sugerować wyższą cenę.

Internet rządzi się trochę innymi prawami, dlatego do kolorów też trzeba podejść trochę inaczej. Tak naprawdę sprawdzają się tutaj kolory, które wywołują akcję, zakup (call to action). Twoje zadanie wydaje się proste, wystarczy dowiedzieć się, które kolory ludzie bardziej czują, dzięki czemu są skłonni podjąć określone działania.

Na, które kolory warto zwrócić uwagę?

  • Czarny – kolor siły i wyrafinowania, inteligencji i elegancji.
  • Biały – symbol czystości, niewinności i bezpieczeństwa, jest najbardziej neutralny z całej palety barw.
  • Niebieski – kolor spokoju i pogody ducha, symbolizuje wytrwałość i niezawodność.
  • Zielony – symbol wzrostu, płodności, jest to bardzo energetyzujący kolor.
  • Czerwony – kojarzony z energią, bardzo często wykorzystywany, aby przyciągnąć uwagę klienta (należy go stosować ostrożnie).
  • Żółty – kolor optymizmu i kreatywności, kolor słońca i symbol radości.
  • Pomarańczowy – połączenie czerwonej energii i żółtego optymizmu, kolor związany z zabawą i radością.
  • Fioletowy – niesie ze sobą konotacje królewskie, a zarazem wyjątkowy i tajemniczy.
"Skup się na konkretach! "
Musisz również pamiętać o jednej ważnej rzeczy: tam gdzie jeden kolor sprawdza się dobrze, gdzie indziej może mieć zupełnie inny wydźwięk (w szczególności jeśli Twoja kampania skierowana jest na różne rynki, warto zwrócić uwagę na zwyczaje kulturowe). Jedna zasada jaka się w tym przypadku sprawdza jest taka, że przycisk, który ma powodować akcję musi być widoczny. Mam tu na myśli oczywiście dobre dopasowanie koloru do całej reszty strony. Czasem również może sprawdzić się niekonwencjonalne podejście, ale to wszystko zależy też od produktu i grupy docelowej. Prawda jest taka, że nie istnieje żaden złoty środek, najlepszą metodą są tutaj testy A/B. Pamiętaj również o tym, że za duża ilość kolorów i tekstów skutecznie odpycha potencjalnych klientów.

Przydatne narzędzia

Dobieranie kolorówPrzyciski CTA
Powyższe narzędzia to tylko propozycje, najlepiej wybrać te które Ci odpowiadają.
Categories:
  Design, Marketing
this post was shared 0 times
 000
Robert Walkowski
About

 Robert Walkowski

  (35 articles)

Siema na co dzień zajmuje się marketingiem, zarządzaniem oraz interesuje się szeroko pojętym designem. Kolekcjonuję płyty winylowe i jestem DJ'em... #poznajmysiębliżej